Monday, 2 June 2014

TERKINI !! Cadbury SAH Tiada Unsur Babi




“Kedua-dua produk ini dikesan tiada DNA babi selepas sampelnya diambil terus dari kilang syarikat itu.
“Keputusan yang dimaklumkan Kementerian Kesihatan baru-baru ini berbeza kerana mungkin berlaku pencemaran semasa proses penghantaran dan penyimpanan produk itu atau makmal tiada akreditasi untuk mengesan DNA babi dengan tepat,” katanya kepada pemberita di Institut Latihan Islam Malaysia, Bandar Baru Bangi di sini hari ini. – KOSMO!

12 comments:

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

Hurmm Halal la pula. Ni buat ena rasa was was nak makan. Memang taklah nak beli dah lepas ni

tiey smilez said...

Entahla, was2 nak makan. Better xpyh la makan even sedap sangat pum.
Banyak lagi coklat yg boleh dimkan kan :)

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Ermm..dah was-was jugak.

Iezwa Razk said...

Betul tu, dah rasa was-was nak makan. Better tak pyh makan. hihihi

Yasser Yazid said...

Dah jakim ckp halal mkn je lah..ini mesti kabat angin je sblom ni mengatakan cadbury ade babi utk tujuan mnjatuhkan cadbury kt malaysia..kabar angin bila diheboh2 jadi mcm betol

Ummu Haseena said...

ada ura2 syarikat cdbury ni bg rasuah... wallahua'lam la.. tp bila dah was-was hukum nya haram.. benda yang syubhah tu haram.. so xpayah makan..

Yasser Yazid said...

Dah jakim ckp halal mkn je lah..ini mesti kabat angin je sblom ni mengatakan cadbury ade babi utk tujuan mnjatuhkan cadbury kt malaysia..kabar angin bila diheboh2 jadi mcm betol

Jie Susanos said...

alhamdullah la dah dpt makan..sebelum ni mmg kecoh la..nak makan pun risau..semoga jgn diputar belitkan lagi pasal ni..

perubatan khalifah said...

huhu, Jakim dah jalankan tugas dia...
walaupun saya tetap tak tau apa yang mencemarkan cadburry tersebut tempoh hari...
peratus tercemar semula, tetap ada...jadi, lebih baik dihindarkan...

Encik Ket said...

dari kejap ada. kejap takde. khinzir betul!!

hahahaha..

twinscraftlife said...

HI! 안녕하세요! We are Twinscraftlife! pls visit our blog shop^^ 꼭오세요~
twinscraftlife.blogspot.com

MaSyGhuL OnLine said...

Salam, feel free to join my contest. Boleh ajak kawan2 blogger yang lain juga. Thanks ya

http://masyghulonline.blogspot.com/2014/06/giveaway-contest-masyghulonline-pelikat.html

-admin-