Friday, 17 October 2014

Miera Liyana Jelas Sebab Berbikini Dalam Filem




Nama pelakon Miera Liyana, 21, seringkali dikaitkan dengan imej seksi dan menjolok mata. Walaupun kini Miera lebih bijak menjaga pemakaiannya agar nampak lebih sopan, gadis itu sekali lagi membuat kejutan apabila dia berbikini dan melakonkan aksi di atas ranjang dalam filem terbarunya, ‘Dendam Orang Mati’.

Bagaimanapun Miera menjelaskan bahawa penggambaran filem tersebut sudah dijalankan sejak dua tahun lepas, seiring dengan kontroversi yang menghimpit dirinya apabila dia berpakaian yang memperlihatkan sebahagian payudaranya dalam satu majlis anugerah.

“Waktu itu saya masih baru dalam industri dan ketika saya menerima tawaran tersebut, saya tolak tepi tentang babak yang mungkin mencetuskan kontroversi itu. Apa yang saya fikir ketika itu, saya dapat berlakon dengan Lisa Surihani dan Fizz Fairuz dan pasti saya dapat belajar banyak perkara dari dua pelakon hebat ini,” kata Miera ketika ditemui di majlis tayangan perdana filem tersebut pada Rabu.

Tambah Miera, dia sudah berbincang dengan pengarah, Jason Chong terlebih dahulu sebelum melakonkan babak-babak tersebut dan Jason meyakinkannya bahawa babak tersebut akan melalui proses suntingan dan ‘camera trick’.


“Mula-mula risau juga dengan hasil babak tersebut. Tapi saya yakin dengan Jason dan dia tahu apa yang dia lakukan. Bila saya tonton hasilnya, saya rasa lega kerana ia tidak keterlaluan,” kata Miera yang menganggap babak tersebut dilakonkan semata-mata memenuhi kehendak watak dan demi menimba pengalaman.

“Bagi Miera ini semua pengalaman dan daripada pengalaman, saya belajar. Saya dah pernah lakonkan babak sebegitu, maka itu kali pertama dan terakhir saya lakukannya. Selepas ini saya akan lebih memilih watak dan skrip yang baik,” kata Miera.

Dalam filem terbaru terbitan KRU Studios ini, Miera memegang watak Min, isteri kedua Shahrul (Fizz Fairuz) yang merampas Shahrul dari Lena (Lisa Surihani) ketika Lena masih koma dan terlantar di hospital. ‘Dendam Orang Mati’ akan mula ditayangkan di pawagam bermula 23 Oktober depan.

Sunday, 10 August 2014

Adam, Fiza Elite Kembali Rujuk Selepas Dua Bulan Bercerai



Panjang jodoh mereka berdua nampaknya dan siapalah kita untuk meramalkan yang sebaliknya. Adam AF & Fiza Elite dilaporkan sudah kembali bersama atau dalam bahasa perkahwinannya kembali rujuk pada 17 Julai yang lalu selepas hampir tiga bulan bercerai.
Bercakap kepada Berita Harian hari ini, Adam atau nama sebenarnya Mohd Aizam Mat Saman telah pergi ke pejabat Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) di Shah Alam pada hari Selasa yang sekitar jam 11.00 pagi untuk pendaftaran rujuk semua perkahwinan mereka.
#36 Fiza Elite Tidak Mahu Kisah Rumahtangga Menjadi Pengetahuan Awam - ROTIKAYA #31 Fiza Elite Tidak Mahu Kisah Rumahtangga Menjadi Pengetahuan Awam - ROTIKAYA #35 Fiza Elite Tidak Mahu Kisah Rumahtangga Menjadi Pengetahuan Awam - ROTIKAYA 
“Walaupun bercerai, kami tidak bermasam muka & masih terus berhubung. Ternyata cinta kami masih kuat. Setelah berfikir dan berbincang, kami ambil keputusan untuk rujuk semula pada bulan Ramadan yang berkat. Saya harap semua orang doakan yang terbaik,” ujar Adam.
Adam turut menambah yang beliau dan Fiza banyak muhasabah diri dan mengkaji kesilapan diri masing masing dan berusaha untuk memperbaikinya.
#02 Adam AF & Fiza Elite Kembali Rujuk - ROTIKAYA #79 Adam AF Enggan Komen & Fiza Elite Muat Naik Status Penuh Tanda Tanya - ROTIKAYA #01 Adam AF & Fiza Elite Kembali Rujuk - ROTIKAYA
Fiza pula berkata yang beliau impikan untuk mengerjakan umrah bersama Adam selain harapan untuk segera menimang cahayamata dengan suaminya itu.
“Fiza harap peminat doakan agar kami dapat rezeki anak secepat mungkin. InsyaAllah Fiza akan memperbaiki segala kelemahan dan kesilapan masa lalu supaya rumah tangga kami pada masa akan datang menjadi lebih baik lagi,” kata Fiza dengan penuh harapan.
#71 Adam AF Enggan Komen & Fiza Elite Muat Naik Status Penuh Tanda Tanya - ROTIKAYA #76 Adam AF Enggan Komen & Fiza Elite Muat Naik Status Penuh Tanda Tanya - ROTIKAYA #73 Adam AF Enggan Komen & Fiza Elite Muat Naik Status Penuh Tanda Tanya - ROTIKAYA
Pasangan ini juga memaklumkan mereka sudah berpindah masuk ke rumah baru di Shah Alam dan Fiza juga sudah berkunjung ke rumah keluarga Adam di Sabah dan beraya di sana beberapa hari sebelum pulang ke Kuala Lumpur. Tahniah buat pasangan ini!

Awal Ashaari Dedah Wajah Anak Selepas Scha Al-Yahya Habis Pantang



Serba tidak kena nampaknya jika diri bergelar selebriti. Awal Ashaari & Scha al-Yahya baru baru ini telah didesak segelintir peminat untuk berkongsi gambar anak sulung mereka namun kedua dua mereka nampaknya ada pendirian sendiri dalam hal ini.

#52 Awal Ashaari Akan Dedah Wajah Anak Selepas Scha Habis Pantang - ROTIKAYA #51 Awal Ashaari Akan Dedah Wajah Anak Selepas Scha Habis Pantang - ROTIKAYA #50 Awal Ashaari Akan Dedah Wajah Anak Selepas Scha Habis Pantang - ROTIKAYA

Menerusi Instagram beliau, Awal Ashaari memaklumkan yang mereka hanya akan kongsikan foto atau wajah anak sulung mereka selepas isterinya, Scha al-Yahya habis berpantang 44 hari menerusi hashtag #abispantangbarubolehkenal.
#49 Awal Ashaari Akan Dedah Wajah Anak Selepas Scha Habis Pantang - ROTIKAYA #48 Awal Ashaari Akan Dedah Wajah Anak Selepas Scha Habis Pantang - ROTIKAYA #47 Awal Ashaari Akan Dedah Wajah Anak Selepas Scha Habis Pantang - ROTIKAYA
Ramai juga peminat meninggalkan komen menyokong tindakan Awal Ashaari & Scha al-Yahya ini namun tidak kurang juga terus mengatakan tidak wajar untuk mereka berdua merahsiakan identiti anak mereka terlalu lama dari tatapan para peminat.
#46 Awal Ashaari Akan Dedah Wajah Anak Selepas Scha Habis Pantang - ROTIKAYA #45 Awal Ashaari Akan Dedah Wajah Anak Selepas Scha Habis Pantang - ROTIKAYA #44 Awal Ashaari Akan Dedah Wajah Anak Selepas Scha Habis Pantang - ROTIKAYA
Scha al-Yahya selamat bersalin kira-kira pukul 5.50 petang pada 22 Julai lalu di Pusat Perubatan Prince Court Kuala Lumpur dan bayi perempuan seberat 3.17 kilogram itu dilahirkan secara normal. Masih belum ada nama didedahkan buat bayi sulung mereka ini.

Friday, 8 August 2014

Salad Tembikai Penghilang Dahaga


'Melon salad' atau pun salad tembikai amat sesuai dijadikan hidangan pencuci mulut mahupun pembuka selera khas buat tetamu yang berkunjung ke rumah, lebih-lebih lagi pada musim panas. 

Selain berkhasiat, buat tembikai memberikan rasa manis dan sifatnya yang berair turut membantu menambahkan selera makan mahupun menghilang rasa dahaga. 

Pencuci mulut yang khabarnya berasal dari Afrika Selatan ini menggunakan sedikit minuman beralkohol untuk memberikan kesegaran pada rasanya. 


Namun resipi ini telah diubah suai khas buat mereka yang beragama Islam dan tidak mengamalkan minuman beralkohol dalam kehidupan seharian. 

Mudah sahaja untuk menghasilkan juadah pencuci mulut ini, anda hanya perlu menggunakan beberapa jenis buah tembikai yang menjadi kegemaran ramai seperti tembikai biasa dan tembikai susu. 

Selain itu, anda juga boleh menggunakan tembikai yang berlainan jenis seperti tembikai kuning, 'rock melon', 'sunlady melon' dan bermacam-macam lagi bagi menambahkan tarikan warna dalam hidangan. 

Cedok buah tembikai dengan menggunakan skup bulat dan ianya akan kelihatan seperti bebola kecil yang comel. 

Selepas itu, letakkan bebola tembikai tersebut di dalam gelas mahupun bekas plastik dan hiaskan bersama sedikit daun pudina, perahan jus lemon (boleh juga menggunakan jus oren mahupun limau), secukup rasa air gula mahupun sirap pudina. 

Letakkan di dalam peti ais dan hidangkan ketika sejuk. Siap! Mudah bukan? 

Selamat mencuba! 

Tuesday, 22 July 2014

2 FOTO ANAK DERHAKA!! @LisaHasyimm Tweet Mengenai Kegembiraannya Bapa Mati Dalam Nahas MH17




ANAK DERHAKA!! @LisaHasyimm Tweet Mengenai Kegembiraannya Bapa Mati Dalam Nahas MH17 
Langsung tidak diketahui apa motif sebenar pengguna Twitter yang bernama Lisa Hasyim ini. Adakah sememangnya 'anak derhaka'? Ataupun sengaja ingin menimbulkan konspirasi di kala orang ramai tengah meratap kesedihan mengenai tragedi MH17?
 

Tidak sewenang-wenang wanita ini mencemari hashtag #MH17 dengan kata-kata seperti itu. Bagaikan langsung tiada sekelumit pun perasaan simpati terhadap mangsa nahas mahupun ahli keluarga mangsa yang terlibat. Persoalannya, adakah benar bapanya ada dalam pesawat yang baru sahaja terhempas tersebut?

Kalau memang pun ada betul-betul 'hati batu' la minah ni. Dah la kata pulak dia langsung tidak kisah bapanya mati dalam insiden tragis berkenaan. Lisa ini seolah-olah menganggap pula orang-orang yang dok sibuk bercerita pasal MH17 ni bodoh.

Namun setelah disiasat dengan terperinci, akaun Twitter tersebut dikatakan baru sahaja diwujudkan sejam yang lalu. Nampak sangat tu nak menipunya. Ini semua angkara manusia-manusia 'binatang' yang cuba nak mencemari hashtag #MH17. Family korang tak kena dalam nahas MH17 ni takpa. Kalau kena agak-agak apa korang rasa?? Fikir-fikirkanlah ye

Fesyen Ketat Yuna Hiasi Majalah Cosmopolitan Amat Mengejutkan


Terkejut dan terkedu seketika pandangan penulis tatkala menatap sekeping gambar Yuna sedang menghiasi majalah Cosmopolitan dengan memakai gaun yang ketat dan agak terdedah.

Ditambah pula dengan fesyen tudung penyanyi lagu Rescue itu yang sedia pelik menyebabkan penampilan Yuna sebagai penghias malajah tersebut kurang sesuai untuk dilihat oleh golongan remaja perempuan bertudung yang menjadikan beliau sebagai idola mereka.

Pendapat anda macam mana pula?


Wednesday, 25 June 2014

Aksi Ghairah Dewi Perssik Di Kritik



dewi-

GARA-gara berpenampilan seksi selepas pulang mengerjakan umrah, penyanyi sensasi Dewi Perssik atau lebih popular dipanggil Depe telah dikritik hebat oleh penggemar industri hiburan Indonesia.

Masakan tidak belum sampai tempoh sebulan kembali ke tanah airnya, Depe begitu biadab berpakaian seksi dan menari ghairah pada satu majlis sempena pembukaan Piala Dunia 2014 baru-baru ini.

Pada majlis yang diadakan di sebuah kelab malam di Bali, Indonesia itu, Depe juga sempat menyanyikan lagu Shakira, Dare (La La La) dengan hiasan kepala mirip penyanyi tersebut.

Berkelakuan menjijikan sewaktu menghiburkan pengunjung di pusat hiburan itu menyebabkan ramai yang mempertikaikan pemergiaan Depe ke Tanah Suci Mekah itu.

“(Mengerjakan) umrah adalah satu ibadah, semua orang menanam keinginan itu. Sementara menyanyi itu pekerjaan saya. Agama dan dunia hiburan itu berbeza,” kata Depe.

Menurut bekas isteri Saipul Jamiell ini lagi, dia juga sedih apabila masih banyak pihak yang mempertikaikan penampilannya yang bagi Depe tidak begitu seksi.

Malah seperti kebanyakan wanita lain yang menyimpan keinginan untuk menjadi lebih sopan dalam berpakaian namun bagi Depe perkara itu perlu dilakukan secara ikhlas tanpa paksaan.

Tidak menetapkan sebarang tempoh untuk berubah Depa berkata, yang penting dia kini sedang mempelajari cara untuk menjadi insan lebih baik.

“Saya jadi marah apabila orang terus menilai yang buruk-buruk tentang saya sedangkan mereka tidak mengenali siapa sebenarnya Depe.

“Pada masa yang sama saya juga tidak mampu menghalang orang daripada berterusan menghukum saya atas kesilapan masa silam saya. Itu hak mereka,” katanya lagi.

Mengakui sudah terbiasa dengan kritikan yang bertujuan untuk menjatuhkannya sejak mula menceburi industri seni kira-kira enam tahun lalu tegas Depe, itu adalah risiko yang perlu ‘dibayar’ apabila bergelar artis.

“Saya pernah dikritik dan dimalukan. Semua itu saya jadikan pedoman kerana saya tahu Tuhan saja yang boleh menilai saya.

“Dan inilah rahsia kebertahanan saya dalam industri hiburan ini,” kata Depe yang turut terkenal dengan Goyang Gergaji ini, Utusan.

"Saya Tak Pernah Lihat Dia Dera Firdaus"



Remaja OKU2

Bahau – “Isteri saya terlalu sayangkan anaknya itu dan saya tidak pernah melihat dia menderanya sejak kami berkahwin 10 tahun lalu,” kata bapa tiri Muhammad Firdaus Dullah, 15, yang hanya mahu dikenali sebagai Abdullah, 40-an, ketika dihubungi, semalam.
 Menurutnya, dia berkahwin dengan ibu Muhammad Firdaus dikenali sebagai Lola, 40, pada 2004 selepas mengenalinya dalam tempoh setahun dengan menjadikannya isteri kedua.

“Sebelum berkahwin, Lola memberitahu saya, dia mempunyai seorang anak yang juga orang kelainan upaya.

“Dia sentiasa berkongsi masalah dan menceritakan penderitaan serta kesusahan dialaminya.

“Sejak berkahwin, saya akui jarang pulang ke rumahnya di Flat Semarak, Taman Semarak, Nilai, kerana saya merahsiakan perkahwinan itu daripada isteri pertama.

“Saya tidak pernah mengabaikan tanggungjawab dengan memberikan Lola wang setiap bulan untuk perbelanjaannya dan anak termasuk Muhammad Firdaus,” katanya, lapor Hmetro.

MH370: Isteri Kapten Zaharie Akhirnya Bersuara



Isteri Kapten Zaharie

Lebih tiga bulan selepas kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370, isteri juruterbang Kapten Zaharie Ahmad Shah akhirnya bersuara.
 Faizah Khan memberitahu dua wartawan New Zealand yang menulis buku berkenaan kapal terbang hilang itu, suara semasa ucapan terakhir dari penerbangan itu adalah milik suaminya Zaharie, lapor akhbar harian di United Kingdom, The Telegraph hari ini.

Beliau berkata anak sulungnya mengenal pasti suara yang mengeluarkan kata-kata “sign-off” akhir adalah bapanya.

Pada mulanya didedahkan para pegawai Malaysia sehari selepas kehilangan penerbangan MH370 bahawa kata-kata akhir dari kokpit adalah “Allright, goodnight”, dan ia dikatakan oleh pembantu juruterbang Fariq Abdul Hamid.

Bagaimanapun pada 31 Mac, Jabatan Penerbangan Awam (DCA) mendedahkan kata-kata terakhir “Selamat malam Malaysia tiga tujuh kosong”, dan tidak dapat dipastikan sama ada suara itu milik juruterbang atau pembantu juruterbang.

Panggilan dibuat dari kokpit kepada pengawal trafik udara di Kuala Lumpur semasa pesawat berada di Laut China Selatan dan meninggalkan ruang udara Malaysia, kurang daripada satu jam selepas berlepas.



Penerbangan MH370 dengan 239 orang penumpang dan anak kapal hilang kira-kira sejam selepas berlepas dari Kuala Lumpur, tidak lama selepas tengah malam pada 8 Mac, menuju ke Beijing, di mana ia dijadualkan tiba pada pukul 6.30 pagi, hari yang sama.

Menurut The Telegraph, Geoff Taylor, timbalan pengarang Waikato Times New Zealand, beliau dan pengarang bersama, Ewan Wilson bercakap dengan adik ipar Zaharie, Asuad Khan di Pulau Pinang dan kemudian isteri juruterbang berusia 53 tahun itu.

Asuad pada mulanya mendakwa suara dari kokpit bukan milik Zaharie tetapi selepas memanggil kakaknya di hadapan kedua-dua wartawan, beliau mengesahkan suara itu milik suaminya.

“Dalam tempoh lebih kurang tiga bulan, sejak penerbangan hilang, tiada media berjaya mendapatkan kenyataan daripada isteri Zaharie itu,” kata Taylor yang dipetik oleh The Telegraph.
“Kami bernasib baik berjaya mendapatkan pengesahan daripada dia bahawa Zaharie adalah individu yang berada dalam kokpit.”

Dilaporkan pada Ahad oleh sebuah lagi akhbar UK, The Sunday Times, Zaharie kekal sebagai suspek utama kehilangan pesawat MH370.

Sambil menambah, kegagalan mekanikal atau keganasan tidak dapat diketepikan, akhbar itu berkata polis percaya jika ia tindakan manusia, kapten adalah pelaku yang paling berkemungkinan.
Laporan itu, yang juga disiarkan dalam The Australian, berkata polis cawangan khas Malaysia memberi tumpuan siasatan terhadap Zaharie selepas pemeriksaan perisikan gagal menemui sebarang bukti mencurigakan pada orang lain di dalam pesawat itu.

Laporan memetik seorang jurucakap polis Malaysia berkata: “Siasatan polis masih lagi dijalankan. Setakat ini tiada kesimpulan yang boleh dibuat tentang punca kepada insiden dan ia akan menjadi sub judice untuk berkata demikian. Bagaimanapun, pihak polis masih mencari meneliti semua sudut yang berkemungkinan.”

Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein menolak laporan The Sunday Times dengan memberitahu media tempatan bahawa “kita tidak perlu melayan teori konspirasi”.
Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar juga mengkritik laporan akhbar UK itu, mengulangi bahawa sebarang kenyataan mengenai siasatan ke atas kehilangan penerbangan MH370 akan datang secara langsung daripada pihak polis dan bukan melalui media asing, lapor TMI.

Monday, 2 June 2014

TERKINI !! Cadbury SAH Tiada Unsur Babi




“Kedua-dua produk ini dikesan tiada DNA babi selepas sampelnya diambil terus dari kilang syarikat itu.
“Keputusan yang dimaklumkan Kementerian Kesihatan baru-baru ini berbeza kerana mungkin berlaku pencemaran semasa proses penghantaran dan penyimpanan produk itu atau makmal tiada akreditasi untuk mengesan DNA babi dengan tepat,” katanya kepada pemberita di Institut Latihan Islam Malaysia, Bandar Baru Bangi di sini hari ini. – KOSMO!

Sunday, 1 June 2014

Review : Wan Satay House Kuantan, Citarasa Satay Yang Sebenar.


Ehem, lama dah tak citer citu pasal makanan ni. Last pun masa review M2 Cafe & Catering tu je. So kali ni i nak review pasal kedai ni. Kalau g kuantan memang selalu la singgah kat sini. Memang puas hati le kalau korang makan kat sini. 


Masa sampai kat sana , keadaan kedai agak penuh sebab semua nak menjamu selera besar. Walau bagaimanapun family i sempat jugak booking meja. Kalau tak tak merasa la makanan kegemaran i tu. Hehehe.. Walaupun bukan hari cuti sekolah, kedai dia mmg penuh. Bagi yang belum tahu lokasi Wan Satay House ni, lokasinya adalah berhadapan dengan Hotel Seri Malaysia, Jalan Teluk Sisek Kuantan.

Wan Satay House ni menyediakan pelbagai jenis masakkan, antaranya ialah masakkan panas, western, nasi kukus, pelbagai jenis mee & satay.. Haaa, ada banyak lagi sebenarnya tapi i lupa la. hehehe.. So personally, i order spaghetti carbonara & mango juice. nyum3..Total harga makanan i ni dalam rm14. Korang rasa murah ke mahal?

Kat bawah ni antara gambar-gambar yang sempat i snap.







Antara makanan yang family i order. Spagheti bolognes tu la my pebret kalau i ke kedai tu.. Ni adalah peta lokasi kedai tu..


Address: A31, Jalan Seri Kuantan 2, Taman Teluk Sisik 25050 Kuantan, Pahang

Rate : 9/10

June Giveaway oleh Ma

Assalamualaikum w.b.t
*********************************

Tekan Banner Diatas Untuk Menyertai

Ditaja oleh :

Senarai Hadiah :
Double Stemcell RM 250 | TOPUP RM65 | Perla Coffee Rm35++ | 1 Set Tupperware Rm63 | Penanda Buku | Frame | Wallet | Mac Eye Liner

JOM SERTAI SEKARANG 

Pemenang dipilih berdasarkan
-Top Refferal pertama 
-Top Refferal kedua 
-Random